Zarządzanie sekretariatem szkoły

Ośrodek Zarządzania w Edukacji ŁCDNiKP zaprasza pracowników sekretariatu szkolnego
na warsztaty Organizacja pracy sekretariatu szkoły, które odbędą się 27.02.2015 r. w godzinach 10.00 – 13.00 w  siedzibie  Centrum w sali 310.

Warsztaty poprowadzi firma zewnętrzna - Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze Sp. z o.o. Sp. k.

 

Tematyka spotkania:

 

  1. ZARZĄDZANIE SEKRETARIATEM SZKOLNYM

·         Czym jest sekretariat szkolny – specyfika, rola i zadania. Zadania i obowiązki pracownika sekretariatu (umiejętności, cechy pracownika sekretariatu).

·         Planowanie pracy sekretariatu - rejestracja i obieg dokumentów, załatwianie spraw, korespondencja biurowa, dokumentacja poufna. Kierowanie sekretariatem.

·         Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania szkoły.

·         Regulacje prawne dotyczące dokumentacji szkolnej z uwzględnieniem zmian.

·         Dokumentacja szkolna – aktualne przepisy (księga ewidencji dzieci, księga uczniów, ruch uczniów, arkusze ocen, sprostowania, duplikaty (opłaty), odpisy, kopie; wydawanie świadectw i legitymacji; rejestry wydawanych dokumentów. 

·         Dokumentacja sekretariatu - pisanie zarządzeń, wydawanie decyzji administracyjnych.

·         Omówienie wzorów dokumentów (propozycja druków  z własnej praktyki).

·         Zasady prowadzenia spraw kancelaryjnych - korespondencja biurowa zewnętrzna
i wewnętrzna, obieg dokumentów, dokumentacja tajna i poufna.

·         Aplikacje komputerowe w pracy sekretariatu – PABS, NABÓR, DZIENNIK ELEKTRONICZNY –  jak z nich korzystać, aby ułatwić sobie pracę. 

2.      GROMADZENIE I PRZECHOWYWANIE AKT

·         Archiwizacja danych - gromadzenie i zabezpieczanie przed zniszczeniem dokumentacji szkolnej

·         Rzeczowy wykaz akt.

·         Instrukcja określająca zasady i tryb postępowania z dokumentacją – instrukcja kancelaryjna oraz instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt. 

·         Przykładowa instrukcja kancelaryjna.

·         Przykładowa instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.

·         Przykładowe protokoły przekazania dokumentacji do składnicy akt.

3.      ELEMENTY  PRAWA  PRACY  W  SEKRETARIACIE  SZKOLNYM

·         Karta Nauczyciela, Kodeks Pracy, Ustawa o pracownikach samorządowych –podstawowe akty  prawne dotyczące zatrudniania pracowników w szkole.

Koszt udziału w warsztatach: 100 PLN.

Zainteresowanych Państwa uprzejmie prosimy o przesłanie faxem/pocztą Karty Zgłoszenia na adres Centrum do  26 lutego  2015 r.

Opracowała: Aneta Madziara